Week 3 maandag en dinsdag - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Romy Luijkx - WaarBenJij.nu Week 3 maandag en dinsdag - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Romy Luijkx - WaarBenJij.nu

Week 3 maandag en dinsdag

Blijf op de hoogte en volg Romy

27 Mei 2018 | Kenia, Kisumu

Maandag 21 mei
Vandaag ging de wekker om 6:30 uur want we moesten om 7:30 uur op onze stage zijn. In het begin van de ochtend moesten we haasjes vouwen voor de operatie kamer. Onze eerste operatie die we hebben gezien is een keizersnee deze maakte ze verticaal op de buik. Het kindje was gelukkig nog in leven. De mama moest overgeven omdat het best lang duurde voordat de maag weer terug in de buik zat.

We hebben vandaag ook een bloeding gezien deze mevrouw ging wel onder narcose. De bloeding zat in haar buik en het was best een heftige operatie. Ze moesten er ook een andere chirurg bij halen Want het stopte maar niet met bloeden. We hebben vandaag pas om half 3 mogen lunchen want daarvoor waren allemaal operaties.
We mochten vandaag wel vroeg weg dus hebben we nog lekker aan het zwembad kunnen liggen.

Dinsdag 22 mei
Vandaag moesten we om 8 uur op onze stage zijn en ons melden bij deborah. We hebben 1 uur op haar gewacht en toen vonden we het wel welletjes. We zijn naar onze stage plek gelopen en toen kwamen we ze onderweg tegen. Daar vermeld ze dat ze het vergeten was... en we aan het einde van de dag even terug moesten komen.

We kwamen bij de ok aan even omkleden en daarna mochten we weer haasjes vouwen. Vandaag hebben we 3 operaties gezien: een waarbij we ook niet wisten wat er gedaan werd dit was wel jammer. Een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Het was al heel goed te zien waar het oogje van de baby zou zitten. Dit vond ik best heftig om te zien. En we hebben een amputatie van een voet gezien. De voet was al helemaal zwart en was echt smerig om te zien. Het was vooral heel indrukwekkend hoe ze het been eraf deden halen.

Toen we aan het einde kwamen van onze stage mochten we omkleden en gingen we terug naar deborah om ons te melden. Ze was er natuurlijk alweer niet

• 27 Mei 2018 - 20:59

Diny :

Leuk verslag weer, wat zullen jullie n mooie herinneringen hebben aan deze reis, maar ook heftige, heel leuk om te lezen!