Week 1 - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Romy Luijkx - WaarBenJij.nu Week 1 - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Romy Luijkx - WaarBenJij.nu

Week 1

Blijf op de hoogte en volg Romy

13 Mei 2018 | Kenia, Kisumu

Dinsdag 8 mei
Dit is eindelijk de dag dat we vertrokken.
Vandaag ben ik eerst nog met mijn ouders gaan lunchen bij de cockpit. Na de lunch nog even naar huis om mijn koffers te pakken en toen was het alweer tijd om te vertrekken naar schiphol. Dat was wel even moeilijk.

Toen we daar aankwamen hebben we de koffers ingeleverd en hebben we nog even frietjes met een frikandel gegeten. Het was daarna toch echt tijd om afscheid te gaan nemen. Dat vind ik nooit leuk en moet altijd huilen wanneer dat moment aanbreekt.

Op naar Kenia!!

Woensdag 9 mei
De vlucht is goed gegaan en heb gelukkig een beetje kunnen slapen. We kwamen om 5:45 uur aan in Nairobi daar moesten we meteen door de immigration heen. Daarna hebben we onze koffers gepakt en moesten we buiten wachten op Sarah. Sarah heeft ons toen meteen een sim kaartje laten halen.

Toen we dat gedaan hadden gingen we bij java even wat drinken, daarna moesten we naar de volgende vlucht waar ik echt 3 keer mijn schoenen uit heb moeten doen voor de douane.

We zijn savonds met de meiden naar java geweest en daar een lekker taartje gegeten. Daarna hebben we toch maar besloten om nog even naar roan te gaan een café in de buurt. Het was daar heel gezellig en toevallig ook karaoke avond.

Vandaag was mijn dag niet zo moest veel huilen want voelde me nog niet op mijn plek.

Donderdag 10 mei
Vandaag moesten we om 9 uur uit bed want we werden om 9:50 uur opgehaald met de tuktuk om naar immigration te gaan voor onze studentpass. Met de studentpass mogen we hier 1 jaar wonen dus wie weet HAHA. Millicent stond op ons te wachten toen we aankwamen en ze noemt zichzelf the black mom HAHA. Deze vrouw is echt geniaal.

We hadden vandaag ook een welkomsgesprek om 13:30 uur waar we consulata ontmoet hebben deze vrouw is ook heel aardig. Na het gesprek zijn we met de meiden naar de supermarkt geweest voor spulletjes te halen voor de masai mara (safari).

Vrijdag 11 mei
We moesten vandaag om 6:15 uit bed want de bus vertrok om 7 uur voor naar de masai mara te gaan. We moesten hiervoor 8 uur reizen.

Toen we aankwamen moesten we door een grote poort. Achter de poort was het gebied waar we alle dieren goed konden zien. We hebben vandaag nijlpaarden, leeuwen, giraf, buffels, gazelle, olifanten en apen gezien.

We kwamen in het park rond 15:30 uur. We hebben nog een paar rondjes gereden en toen zijn we naar de slaapplaats gereden waar we lekker konden douchen en wat konden eten. Ik heb savonds nog een filmpje gekeken in bed en daarna gaan slapen omdat het de andere dag ook weet vroeg werd.

Zaterdag 12 mei mijn verjaardag ♡
IK BEN JARIGGGG 19
Vandaag moesten we om 6:30 uur uit bed voor het eten en dan reden we om 7:30 uur vertrekken. Tijdens het ontbijt kreeg ik van sarah een cadeautje ik kreeg een beeld en 2 armbandjes super lief. Toen kwam ik aan bij de bus en toen was de bus versierd met vlaggetjes.

Vandaag heb ik gelukkig ook met mijn ouders kunnen video bellen want er was heel erg slecht bereik op de slaapplaats. We hebben vandaag ook weer veel dieren gezien zoals: een giraf, olifanten, leeuwen, apen, buffels, chita, struisvogels, zebra's en nijlpaarden.

Dit was een verjaardag om nooit te vergeten!

Zondag 13 mei
We moesten er vandaag om 5:30 uur uit om alles weer in te pakken voor vertrek. We hebben nog een paar uur door het park gereden en toen langs de poort weer weg gegaan.

We zijn naar het project geweest van lynnia ze heeft daar 9 maanden gewoond. Daarna moesten we ook weer 7 uur terug rijden.

  • 13 Mei 2018 - 17:38

    Diny Knobel:

    Heel leuk om te lezen Romeo, wat n belevenissen zo snel achter elkaar, leuk dat we nog video gebeld hebben vanmiddag. Heel veel plezier volgende week! ❤️❤️

  • 15 Mei 2018 - 17:00

    Jack Raats:

    Hoi Romy, en natuurlijk ook Rebecca en Mirte,

    Leuke foto's en zeker apart om daar je verjaardag te vieren!
    Geniet er van en succes op je stage!!

    Gr.
    Jack

  • 16 Mei 2018 - 14:37

    Victor:

    Romy wat leuk ook op Safari op je verjaardag
    Hoop dat je een mooie tijd hebt daar.
    Groetjes en kusjes Joke en Victor

  • 10 Juni 2018 - 11:53

    Gerda:

    Hoi Romy,

    Ondertussen ben je al weer wat weken verder dan je eerste blog, en heb je al zo veel meegemaakt. Ervaringen die je allemaal meeneemt naar huis. Het was erg leuk jullie aan het werk te zien in het ziekenhuis!

    Groetjes,

    Nina en Gerda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Kisumu

Romy

Hiermee ga ik jullie vertellen over mijn reis naar Kenia

Actief sinds 16 Jan. 2018
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 4955

Voorgaande reizen:

08 Mei 2018 - 26 Juni 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: